Etykiety

poniedziałek, 27 lipca 2015

BOOK CHALLENGE!

Kto czyta książki, żyje podwójnie.
-Umberto Eco

Jestem uzależnia od czytania.Jednak nie zawsze mam na to czas.
Dlatego właśnie stwierdziłam że w wakacje,podejmę KSIĄŻKOWE WYZWANIE!
(Postaram się dodawać recenzje niektórych  książek z wyzwania.)

Chciałabym również abyście podali  książki które powinnam wybrać.
Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje piszcie je w komentarzu! ;)
Nie ważne czy dane zadanie jest już "odchaczone" po prostu piszcie.

Pytanko:
Znacie może autora z inicjałami
J.L ? ;)

1. Więcej niż 215 stron 
Trudno było mi znaleźć książkę która ma mniejszą ilość stron a nie jest typowym krótkim romansem lub mikropowieścią.
Zdecydowałam się wybrać książkę
 Katarzyny Berenika Miszczuk
Tytuł: Ja,diablica.
Jest to właściwie trylogia która mnie oczarowała do tego stopnia że stworze o niej osobny post ;)

2.Autorem jest kobieta.
Autorka:Lara Adrian
Tytuł:Pocałunek o północy

(Wszystkie części przeczytałam na jednym wdechu)

3.Została wydana w 2015 roku.

4.Ma smutne zakończenie.         
Autor:Green John
Tytuł:Gwiazd naszych wina.

Niby banalna odpowiedz bo książka bardzo popularna.
Jednak musiałam ją tu umieścić bo płakałam jak bóbr.

5.W tytule jest nazwa miasta.

6.Film oparty na książce.                                 


Autorka:J.K Rowling
Tytuł:Harry Potter i komnata tajemnic.
(Jest to jedna z moich ulubionych części HP )

7.Ma więcej niż 100 lat.
Planuje przeczytać ponownie
Autorka:Emily Bronte
Tytuł:Wichrowe Wzgórza
Wydana została w roku 1847.
Nie pamiętam niestety czy dokończyłam ją czy nie.

8.Oparta na prawdziwej historii.
Autor:Aleksander Kamiński
Tytuł:Kamienie na szaniec.
(Szukam jednak innej książki gdyż ta znajduje się także w punkcie
''Akcja rozgrywa się podczas wojny")
Myślałam też o The bling ring

9.Ma tylko jedno słowo  w tytule.                   
Autorka:Becca Fitzpatrick
Tytuł:Szeptem (Czyli pierwsza część mojej ukochanej sagi)
oraz Lauren Kate "Upadli" (Pierwsza część serii)

10.Autor ma takie same inicjały jak ja.


11.Została wydana w roku moich narodzin.

12.Ma co najmniej dwóch autorów.
Autorki:Berest Anne,Diwan Audrey,de Margret Caroline,Mas Sophie.
Tytuł:Bądz paryżakną,gdziekolwiek jesteś.

Kocham tą książkę.
I kropka.

13.W tytule ma imię.    
Autorka:Alyson Noel
Tytuł:Ever

Ever to imię głównej bohaterki.
Co do książki i całej serii....
Bezgraniczna miłość,mogę śmiało powiedzieć że to moja ukochana książka ♥

14.Autor jest mężczyzną.
Autor:Paulo Coelho
Tytuł:Weronika postanawia umrzeć.
 (Arcydzieło moim skromnym zdaniem.)

15.Miałam przeczytać w szkole ale się nie udało.
Autorka:William Szekspir
Tytuł:Romeo i Julia
(Zadanie w toku)

16.Napisał ktoś przed 30.

17.W tytule jest kolor
Autorka:E L James
Tytuł:50 twarzy Greya
(Grey to nazwisko bohatera jednak w książce często nazywamy go szary)

Przyznaje się przeczytałam całą trylogie. Książki fajne,narzekać mogę jedynie na powtarzający się schemat (np odnoszenie do wewnętrznej bogini) oraz do ciągłego serio CIĄGŁEGO rumienienia się głównej bohaterki która jest tak nie paradna że aż irytująca.
Jednak sama w sobie książka/książki warta/warte przeczytania.

17.Przeczytana w jeden weekend.
Autorka:Alyson Noel
Tytuł:Na zawsze
(Kupiona i przeczytana od razu w jeden dzień ale cii)        

18.Nie ma w niej ludzi.

19.Typowy romans
Nie mogę przypomnieć sobie tytułu.
Edytuje to małe niedopatrzenie później.

20.Poradnik

21.Historyczna lub polityczna.                                               

22.W języku angielskim.
Posiadam książkę Sharah Tranter
"No such thing as immortality''
oraz Nancy Jo Sales
"The bling ring" obie po angielsku.
Myślę że zdecyduję się na którąś z nich.

23.Epistolarna.

24.Autor pod pseudonimem.

25.Akcja rozgrywa się podczas wojny.

26.Główna bohaterka ma imię na tą samą literę co ja.
Poszłam trochę dalej i wybrałam bohaterki o tym samym imieniu.
Autorka:Tahereh Mafi
Tytuł:Dotyk Julii
Oraz
Autorka:Katarzyna Berenika Miszczuk
Tytuł:Druga szansa
(Kto czytał ten wie że sprawa z imieniem głównej bohaterki jest nieco skomplikowana ☺)

27.Akcja nie dzieje się w Europie.

28.Kiedyś zaczęłam czytać,a nie skończyłam.
Myślę że tę pozycje zajmie
"W śnieżną noc''
Autorzy: Maureen Johnson,John Green,Lauren Myracle.

Zachęcam was do podjęcia wyzwania i zachęcam do pisania swoich propozycji w komentarzach!


3 komentarze:

  1. Epistolarna- pod tą kategorię chyba podchodzi ''Oskar i pani Róża'
    Miałam się podjąć tego wyzwania na początku roku, ale jakoś zapomniałam o tym.

    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O jaaa szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałam, bo chętnie bym się podjęła, no ale może za rok dam radę :)
    pozdrawiam serdecznie http://nelczik.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń